|
|
BAZA MATERIALNA SZKOŁY W LATACH 1946 – 1999
Budynek, w którym mieściła się Szkoła Podstawowa w Studzienicach w 1945 roku, już przed wojną był budynkiem szkolnym. Znajdowały się w nim dwie izby lekcyjne, które nie były odpowiednio wyposażone. W czasie działań wojennych uległ on zniszczeniom, więc pierwszy nauczyciel, Marceli Labon, przy pomocy społeczności studzienickiej, przystąpił do jego renowacji. 4 lutego 1946 roku rozpoczęto naukę w jednej sali, drugą zaś przeznaczono na mieszkanie dla nauczyciela. W 1952 roku szkoła dysponowała już trzema salami lekcyjnymi, ale nie była to liczba wystarczająca, tym bardziej, że we wrześniu 1952 roku odebrano szkole jedna izbę lekcyjną. Zobligowało to do działania ówczesnego kierownika szkoły, Stanisława Szroedera, który podjął odpowiednie działania i na skutek jego interwencji w październiku 1952 roku Wydział Oświaty Prezydium Powiatowej Rady Narodowej skierował do ministerstwa wniosek o budowę wzorcowej siedmioklasowej szkoły w Studzienicach. Już w kwietniu 1953 roku ówczesny Minister Oświaty zatwierdził projekt budowy placówki. Początek prac budowlanych przewidziano na 1 kwartał 1954 roku, zaś oddanie do użytku na 1 września 1955 roku. w oczekiwaniu na nowy budynek wygospodarowano w 1954 roku trzecią salę lekcyjną. W tym celu zaadaptowano poddasze i w tym małym pomieszczeniu uczyła się najmniej liczna klasa.
22 lipca 1955 roku nastąpiło uroczyste otwarcie nowego budynku szkolnego, pierwszego wybudowanego w powiecie bytowskim. Szkoła dysponowała czterema przestronnymi izbami lekcyjnymi, pracownią techniczną, gabinetem pomocy naukowych, kancelaria kierownika, pokojem nauczycielskim, salą gimnastyczną, świetlicą, kuchnią, szatnią i sanitariatami oraz pomieszczeniem na bibliotekę. Oprócz tego w budynku znajdowały się dwa mieszkania dla nauczycieli. jedno składało się z dwóch pokojów, kuchni i łazienki, drugie – z pokoju i kuchni. Jedynym mankamentem tej nowoczesnej szkoły, dumy całej studzienickiej społeczności był brak bieżącej wody.
W lutym 1974 roku przystąpiono do kapitalnego remontu szkoły. Dobudowano
drugie piętro i przebudowano wnętrze. Dokonano wymiany instalacji
elektrycznej, założono centralne ogrzewanie i wymieniono pokrycie dachowe.
Ponadto powiększono kuchnię i stołówkę, wygospodarowano większą liczbę
pomieszczeń do nauki, zwiększono liczbę sanitariatów i łazienek. Oprócz
tego zorganizowano
|